شوفاژ لطفی

09125641224

نصب ،سرویس و تعمیر موتورخانه در کرج | شوفاژ لطفی

در برخی از محیط ها مانند محیط مسکونی ، اداری و صنعتی و غیره بخش جداگانه ای به نام موتورخانه وجود دارد که تجهیزات مکانیکی و الکترومکانیکی برای گرم یا سرد کردن محیط در فصل های مختلف در آنجا نگهداری می شوند.
این بخش توسط فن کویل و رادیاتور عملکرد خود را انجام می دهد ، بدین صورت که آبی را که به وسیله مولد های حرارتی گرم شده است را از طریق لوله ها به رادیاتور انتقال می دهد.
موتورخانه ها معمولاً در قسمت زیر زمین واحدهای مسکونی ، اداری یا صنعتی قرار دارند که دور از محیط قرارگیری افراد می باشد.

شوفاژ لطفی : نصب موتورخانه در کرج | تعمیر موتورخانه در کرج

شوفاژ لطفی به مدت 30 سال در زمینه فروش، نصب و تعمیر انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی از نصب و تعمیر موتورخانه در کرج فعال است.
جهت خرید و یا تعمیر پکیج در کرج با تاسیسات لطفی تماس بگیرید .

✵  نصب موتورخانه در کرج
✵ سرویس و تعمیر موتورخانه در کرج
✵ فروش لوازم و تجهیزات موتورخانه : مشعل ، دیگ بخار و…

جهت مشاوره خرید ، سفارش خرید و  خدمات ، با ما تماس بگیرید. تماس و پاسخگویی از 9 صیح الی 20 عصر

lotfi min

انواع موتورخانه

موتورخانه ها دارای انواع مختلفی می باشند ، اما ما در این مقاله به ما معرفی مهم ترین آنها که شامل موتورخانه های صنعتی و مسکونی است پرداخته ایم.

– مسکونی

در مجتمع هایی که سیستم گرمایش آنها پکیج نمی باشد ، برای گرمایش و سرمایش از موتورخانه استفاده می کنند که در زیر زمین مجتمع و در یک اتاقک جداگانه قرار دارد .
نکته‌ای که در رابطه با موتور خانه های مسکونی وجود دارد هزینه راه‌اندازی بالای آنها بوده که مقرون به صرفه نمی باشد و بهتر است از پکیج استفاده شود.

– صنعتی

در واحد های صنعتی از یک مکان بزرگ به دلیل بزرگ بودن تجهیزات به عنوان موتور خانه استفاده می شود.

موتورخانه در کرچ
موتورخانه در کرچ

معرفی تجهیزات و اجزای موتورخانه

اجزا و تجهیزات موتورخانه شامل موارد زیر می باشد:

– دیگ آب گرم

یکی از قسمت های مهم در موتورخانه است که پس از وارد شدن آب توسط مشعل آن را داغ نموده و سپس توسط لوله ها آن را به رادیاتورها و شوفاژ ها منتقل می کند.
هنگامی که آب سرد می شود دوباره به دیگ برگشت داده شده و گرم می شود.

– سختی گیر

یکی از اجزای موتورخانه است که باعث گرفتن املاح و ناخالصی‌های آب می شود و از مسدود شدن لوله ها جلوگیری می کند

– تجهیزاتی جهت مبادله کردن گرما و سرما
– وسایل انتقال که شامل بست ، لوله ، سه راهی ، پمپ ، شیرآلات و غیره می باشد.

– مشعل گازی

مشعل گازی موتورخانه یکی از اجزای اصلی است که به عنوان منبع اصلی گرمایش شناخته می شود.
مشعل برای اینکه بتواند شعله را ایجاد کند از عوامل احتراق که شامل اکسیژن ، گرما و سوخت می باشد استفاده نموده و شعله آتش را تشکیل می دهد.
مشعل ها در صنعت به سه نوع گازی ، گازوئیلی و مازوت سوز برحسب سوخت مصرفی طبقه بندی می شوند و به طور کلی وظیفه فراهم کردن گرمایش محیط و آب گرم مصرفی را بر عهده دارند.
اجزای مشعل شامل سیستم سوخت رسانی ، سیستم هوارسانی وسیستم جرقه زن می باشد که هر کدام از آنها دارای قسمت های مختلفی بوده و با کمک آن قسمت ها و قطعات کار خود را انجام می دهند.

– چیلر

قسمتی در موتورخانه که فرایندهای سرمایشی مربوط به آن را انجام می‌دهد ، چیلر نام دارد.
چیلر برای آنکه گرما را از آب گرفته و آن را خنک کند از سیکل تبرید یا سرمایشی استفاده می کند.
سپس آب خنک شده برای آن که بتواند محیط را خنک نموده و دمای آن را کاهش دهد از طریق ترمینال های سرمایشی به چرخه سرمایش وارد می شود.
فشار گاز کمپرسور در چیلر کاهش یافته و وارد کندانسور می شود، در کندانسور گاز سرد شده و به دلیل آنکه حرارت خود را از دست می‌دهد به مایع تبدیل می شود.
سپس این مایع وارد اواپراتور شده و گرمای آن را جذب می کند.

– بویلر

پره های جداگانه ای می باشند که توسط دیگ جمع کن به هم متصل می شوند . اندازه آن ها برحسب مقدار آب گرمی که مصرف می شود متفاوت است و دارای دو نوع آب گرم و بخار می باشد.
دیگ آب گرم وظیفه گرم کردن آب را برعهده داشته در حالی که دیگ بخار گرمایش آب را تا حدی انجام می دهد که آب به بخار تبدیل شود.

تعمیر مشعل گازی موتورخانه در کرج

در صورتی که هر یک از قطعات و قسمت های مشعل گازی خراب شده و یا مشکل روبرو شوند عملکرد مشعل نیز مختل می شود و نیاز به حضور یک تعمیرکار ماهر برای برطرف کردن مشکل می باشد.
برای تعمیر مشعل گازی در کرج می‌توانید از تعمیرکاران تاسیسات لطفی کمک گرفته و مشکل مشعل گازی خود را در کمترین زمان ممکن برطرف کنید.

تعمیرکار دیگ بخار در کرج

دیگ بخار که با نام بویلر صنعتی نیز شناخته می شود ، محفظه ای است که برای ایجاد و تولید بخار ، آب و گرما را با یکدیگر و تحت فشار زیاد ترکیب نموده و از آن برای تامین گرمایش محیط ، موتور های تامین انرژی و غیره استفاده می‌کند.
به عبارت دیگر می توان گفت که دیگ بخار یکی از مهمترین تجهیزاتی است که در کارخانجات و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
دو نوع دیگ بخار که شامل دیگ بخار لوله آبی و لوله آتشی است، وجود دارد که جنس آنها چدنی و فولادی می باشد و از آنها به ترتیب برای تولید بخار کم فشار و پرفشار استفاده می شود .
از دیگ های چدنی برای محیط هایی که به سیستم قدرتمندی نیاز ندارند مانند واحدهای مسکونی استفاده می شود .
این دیگ ها فشار مقاومت کمی دارند. اما جنس آنها طوری است که در مقابل پوسیدگی و خوردگی دوام زیادی دارد.
اما از دیگ های فولادی به خاطر دارا بودن مقاومت زیاد در ساختمان‌های بزرگ مانند کارخانجات، هتل ها و غیره استفاده می شود.
این دیگ ها در برابر پوسیدگی با دوام تر هستند.
اما دیگ های چدنی در مقایسه با دیگ های فولادی از هزینه‌های بیشتری نیز برخوردار می باشند.
در صورتی که دیگ بخار با مشکلاتی روبرو شده و یا سوراخ شود برای برطرف کردن مشکل می‌توانید با تاسیسات لطفی در کرج تماس گرفته و از سرویس کاران ماهر این مرکز کمک بگیرید.

تعمیر موتورخانه در کرج

درصورتی که مشعل در موتورخانه به صورت مداوم یا هر از گاهی خاموش شود عملکرد موتورخانه مختل شده و سیستم گرمایش و سرمایش خراب می شود.
برخی دیگر از خرابی‌ها و عیوب موتورخانه ایجاد سر و صدای غیرمعمول است که ممکن است به خاطر از کار افتادن پمپ شوفاژ باشد ، همچنین زنگ زدگی کلکتور شوفاژ در موتورخانه که می‌تواند باعث ترک خوردن یا سوراخ شدن آن قسمت شود انتقال آب گرم در مدار را با مشکل روبرو نموده و یکی از مشکلات شایع در موتورخانه ها می باشد .
از جمله عیوب دیگر که در موتورخانه می‌تواند ایجاد شود می توان به اختلال کار به دلیل نشتی لوله ها و یا مسدود شدن لوله کشی انبساط اشاره نمود.
یکی دیگر از مشکلاتی که در موتورخانه ها بازدهی را کاهش داده و می تواند باعث بیشتر شدن مصرف سوخت و هدر رفتن آب شود شدن سوراخ شدن منبع دوجداره است.
در صورت ایجاد هر یک از مشکلات ذکر شده عملکرد موتورخانه مختل شده و گرم کردن آب و گرمایش محیط با مشکل روبرو می شود .
بنابراین لازم است که در سریع ترین زمان ممکن این مشکلات برطرف شود .
اما رفع این مشکلات توسط افراد عادی امکان پذیر نبوده و نیاز به کمک گرفتن از سرویسکاران متخصص در این زمینه می باشد.
برای تعمیر موتورخانه در کرج می‌توانید با مراجعه یا تماس با تاسیسات لطفی از تعمیرکاران ماهر، متخصص و با تجربه آنها در زمینه ی تعمیر و سرویس انواع موتورخانه کمک بگیرید.

شوفاژ چیست؟

وسیله‌ای است که گرمایشی را که توسط پکیج یا موتورخانه ایجاد می‌شود در محیط پخش می کند.
برای تامین گرمایش شوفاژ، موتورخانه از ‏دیگ، پمپ ، آب گرم و… استفاده نموده و گرما را توسط پمپ و لوله کشی شوفاژ ها منتقل می کند.
شوفاژها دارای انواع مختلفی می باشند که شامل شوفاژ قرنیزی ، پره ای، بنلی، خشک کن و دکوراتیو است.

عملکرد موتورخانه شوفاژ

عملکرد تمام قطعاتی که در یک موتورخانه موجود می باشد به یکدیگر وابسته بوده صورت زیر می باشد:
هنگامی‌ که مشعل به کار می افتد باعث گرم شدن آب موجود در داخل دیگ هایی که از جنس فولاد یا چدن است ، می ‌شود.
قسمتی از این آب گرم شده به رادیاتور، فن کویل یا گرمایش از کف و… انتقال می یابد تا از آن برای گرم شدن محیط استفاده شود ، اما بخش دیگری از آب گرم شده به منبع دوجداره منتقل شده و در صورتی که آب گرمای خود را از دست بدهد به وسیله پمپ های سیرکولاتور مجدداً به دیگ بازگشته و گرم می شود.

مشکلات و خرابی های رایج شوفاژ

– رسوب گیری

یکی از مشکلات شایع در شوفاژها ایجاد رسوب می باشد که باعث می شود شوفاژ نتواند گرما را به محیط منتقل کند.
این رسوبات همراه با آب گرمی که وارد شوفاژ می شوند به داخل شوفاژ وارد شده و عملکرد آن را مختل می‌کنند.
برای برطرف کردن این مشکل باید از آب اسید در داخل لوله های شوفاژ استفاده شود . برای این کار لازم است شوفاژ را از جای خود خارج نموده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه لوله ها را با آب اسید شستشو داد.

– هوا گرفتن شوفاژ

در صورتی که فشار آب کم باشد به همراه آب ، هوا نیز وارد شوفاژ شده وشوفاژ هوا می گیرد و باعث می شود که سر و صدای زیادی از داخل آن به گوش برسد.
در این گونه مواقع باید هواگیری شوفاژ انجام شود تا سروصدا از بین برود.
برای هواگیری کردن شوفاژ باید پیچ های ورودی و خروجی شیر را باز نموده و اجازه دهید تا آب از راه ورودی داخل و از شیر خروجی خارج شود.

– پوسیده شدن یا زنگ زدگی شوفاژ

در صورتی که آب از داخل شوفاژ به بیرون نشت پیدا کند به احتمال زیاد دچار زنگ زدگی شده است . در این صورت لازم است تا پره پوسیده یا به طور کلی شوفاژ تعویض شود.
برای این کار نیاز است تا از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

– عدم گرم شدن شوفاژ

این مسئله به دلیل ایجاد مشکل در سیستم گرمایش مرکزی رخ می دهد و هنگامی که این قسمت به درستی کار نکند شوفاژ توانایی گرم شدن ندارند.
اما گاهی اوقات تنها یکی از شوفاژ موجود در محیط گرم می‌شود و بقیه شوفاژها سرد هستند که این نشان دهنده یک مشکل حادتر در سیستم گرمایش مرکزی می باشد و برای برطرف شدن آن نیاز به حضور یک کارشناس یا سرویسکار متخصص در این زمینه می باشد.
از دلایل گرم نشدن شوفاژ می‌توان به خاموش شدن شعله شمعک پکیج، انجماد لوله ها و پایین بودن فشار پکیج اشاره نمود.

نصب موتورخانه شوفاژ در کرج

برای نصب موتورخانه شوفاژ نیاز به حضور افرادی است که در این زمینه تخصص و مهارت کافی را داشته باشند.
تاسیسات لطفی در کرج برای نصب موتورخانه شوفاژ با نیروهایی همکاری دارد که در این زمینه متخصص بوده و تجربه کافی را دارا می باشند.
بنابراین دیگر نگرانی برای نصب موتورخانه شوفاژ در کرج معنا ندارد، زیرا می توانید این کار را با خیال راحت تاسیسات لطفی بسپارید.

برای تهیه دیگ شوفاژ در کرج به چه مراکزی می توانید مراجعه کنید؟

در مناطق مسکونی ، اداری ، تجاری و صنعتی برای فراهم شدن آب گرم و گرم شدن رادیاتور یا شوفاژها از دیگ شوفاژ استفاده می شود.
به طور کلی دیگ شوفاژ دارای دو نوع چدنی و فولادی می باشد.
تاسیسات لطفی انواع دیگ های چدنی و فولادی شوفاژ را ارائه داده و شما می توانید نوع دیگ مورد نظر خود را از این مرکز تهیه کنید.

تعمیرکار موتورخانه شوفاژ در کرج

اگر از شهروندان استان البرز و شهر کرج می باشید و برای تعمیر موتورخانه شوفاژ محل سکونت ، محل کار یا موتورخانه استخر خود نیاز به تعمیرکار ماهر و متخصص دارید ، باید بدانید که تاسیسات لطفی با ۳۰ سال سابقه کار در زمینه ی تعمیر نصب و سرویس انواع موتورخانه که موتورخانه استخر نیز شامل آن می شود و همکاری با سرویسکاران متخصص ، باتجربه و کاربلد که با شرکت در سمینار و آموزش های مداوم علم خود را در زمینه تعمیر و سرویس انواع موتورخانه به روز نگه می دارند ، آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز خود می باشد.

تلفن نمایندگی خدمات موتورخانه در کرج

با توجه به موارد ارائه شده در این مقاله می توان نتیجه گرفت که در واحدهای مسکونی ، اداری و صنعتی که از پکیج برخوردار نیستند و سیستم گرمایش آنها توسط موتورخانه تامین می شود ، موتورخانه یک قسمت مهم و اساسی محسوب شده که نیاز به بررسی و سرویس مداوم دارد.
زیرا با کوچکترین ایراد یا اشکالی در این قسمت سیستم گرمایش محیط مختل شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
تاسیسات لطفی در کرج یکی از مراکزی است که در زمینه نصب ، تعمیر و سرویس انواع موتورخانه در کرچ قدمتی ۳۰ ساله  داشته و با همکاری با نیروهای ماهر و متخصص توانسته است اعتماد مشتریان را به خود جلب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *