علت و علائم رسوب گرفتن پکیج

از آنجائی که پکیج با گرم کردن آب محیط را گرم می کند، موجب می شود املاح در حین گرم شدن در پکیج جمع شود و در نتیجه یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج ایجاد رسوب در آن می باشد.این دستگاه به دلیل سختی آب با رسوب موادی مانند کلسیم (ca) و منیزیم (mg) در دیواره مبدل پکیج دچار مشکلاتی می شود. رفع گرفتگی مبدل کار آسانی نیست و باید توسط افراد متخصص انجام شود. اگر رسوب زدائی بطور دقیق و صحیح انجام نگیرد مشکلات و خسارات بیشتری را به پکیج اضافه می نماید. علت گرفتگی مبدل پکیج ، جمع شدن و ته نشین شدن ترکیبات کلسیم و منیزیم و عناصر آب در دیواره مبدل های آن و لوله های نامناسب و لوله کشی غیر استاندارد پکیج می باشد.

رسوب گرفتن پکیج
رسوب گرفتن پکیج

این اتفاقات باعث بسته شدن مسیر عبور آب موجود در سیستم پکیج می شود. علت دیگر رسوب گرفتن دستگاه پکیج شعله بیش از حد است . زمانی که شعله شیر گاز پکیج تنظیم نباشد و مصرف کننده نیز درجه دمای آب گرم را روی شعله زیاد تنظیم کند، آب داخل مبدل خیلی سریعتر تبخیر می شود و چون آب نیز دارای املاح است با سرعت بیشتری این فرآیند رسوب گیری انجام می شود.

علائم رسوب گرفتن پکیج چیست؟

1- فشار آب در دوش یا آشپزخانه کم است.
2- پکیج روشن می شود ولی آب را به خوبی گرم نمی کند.
3-زمان زیادی طول می کشد تا دمای آب بالا برود.
4-وسایل گرمایشی مانند رادیاتور و شوفاژبه خوبی گرم نمیشوند.
5-زمانی که پکیج روشن می شود سر وصدا و تق تق میکند.
6-درجه بار دستگاه خود به خود بالا میرود.
7- در دستگاه دو مبدله آب سرد و گرم میشود و به عبارتی نوسان آب گرم ایجاد می شود.

علت و علائم رسوب گرفتن پکیج
علت و علائم رسوب گرفتن پکیج

بهترین راهکار جهت کمتر رسوب گرفتن مبدل پکیج دیواری چیست؟

1- نصب کردن یک فیلتر خوب بر روی ورودی آب سرد پکیج که باعث کاهش سختی آب و جلوگیری از ورود ترکیبات و املاح سنگین در آب که ته نشین شده و رسوب کرده می شود .
2- استفاده از محلولهای ضد رسوب در ابتدای راه اندازی پکیج نیز می تواند کارساز باشد.این ترکیبات در داخل سیستم جای گرفته و از تشکیل رسوبات جلوگیری می کند.
3- تنظیم شعله شیر گاز پکیج
4- تنظیم دمای آب مصرفی
5- انجام سرویس های دوره ای منظم و سپردن به تکنسین کار آزموده

زمان مناسب برای رسوب گیری دستگاه

بهترین زمان وقتی است که دیگر پکیج منزل شما عملکرد خوبی ندارد و نمی تواند کار را به درستی انجام دهد. منظور این است که هم دستگاه آب گرم با فشار خوب نمی دهد و هم خوب آب را گرم نکند و همچنین صدای تق تق بدهد ، جدا از این عوامل پیشگیری بهتر از درمان است و آن زمانی است که هر 6 ماه یکبار دستگاه توسط تکنسین مجرب سرویس و بازبینی شود .

مطلب مرتبط 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *