شوفاژ لطفی

09125641224

4 علت خرابی پمپ پکیج + راهکار

خرابی پمپ پکیج یکی از مشکلات این دستگاه است که به دلایل مختلف ممکن است روی دهد.
پمپ پکیج قطعه ای بسیار مهم و کاربردی است که در دستگاهای تک مبدل در فصول سرد و در دستگاهای دو مبدل تمام سال مسئولیت چرخاندن آب در مدار را داراست و ممکن است بعد از مدتی دچار نقص و عیب شود .

علت خرابی پمپ پکیج
علت خرابی پمپ پکیج

علل رایج خرابی پمپ پکیج

1- عمر زیاد

پکیج تقریبا بعد از چندین سال کارکرد دچار نقص در پمپ میشود که این امری طبیعی است و حتی گاهی اوقات ممکن است فقط روتور آن لق شده باشد.

2- مدار رادیاتور

این عامل یکی از شایعترین علل خرابی در پمپ است زیرا رادیاتورها بعد از مدتی کارکرد براده ایجاد میکنند و این رسوبات از طریق گردش در مدار به سمت پمپ پکیج آمده و لابلای پره های پمپ رفته و آن را از کار می اندازند.

3- جام کردن پمپ

برخی از مصرف کنندگان به مدت طولانی از پکیج استفاده نمی کنند و اگر آب پکیج را خالی نکرده باشند این آب در پمپ باعث جام کردن (گیرپاژ) آن شده و دلیل از کار افتادن پمپ می گردد.

4- یخ زدگی پمپ

پکیج هایی که در بالکن یا فضای باز نصب شده باشند به علت سرمای زیاد دچار ترک خوردگی و شکستگی هوزینگ پمپ شده و آب از آن خارج شده و دلیل افت فشار پکیج میشود.

سرویس دوره ای پمپ پکیج و پکیج
سرویس دوره ای پمپ پکیج و پکیج

اقدامات پیشگیرانه برای رفع خرابی پمپ پکیج

1- قبل از نصب پکیج بهترین کار شستن مدار رادیاتورها می باشد که هر چقدر رسوب و براده داخل مدار است از آن خارج شود.
2- نصب فیلتر مغناطیسی مدار برگشت بر سر پمپ پکیج است که همین براده ها را بصورت آهنربا جذب خود کرده و مصرف کننده میتواند هر2 ماه یکبار آن را شستشو داده و دوباره نصب کند.
3- استفاده از شیلنگ های فلکسی نیز میتواند آب را با فشار بیشتری از پکیج به سمت رادیاتورها و بالعکس هدایت کند و پمپ تحت فشار کمتری قرار گیرد.
4- ریختن چند لیتر ضد یخ در مدار رادیاتور که باعث می شود رادیاتور ها مانند رادیاتور خودرو دچار زنگ زدگی نشوند و براده تولید نکنند .این مرحله توسط سرویسکار و تکنسین مجرب و مجاز پکیج انجام میشود.
5- بازدید و سرویس سالیانه دستگاه پکیج که توسط تکنسین مجرب انجام شده که علاوه بر شستن مدار و تمیز کردن پره های پمپ ، فیلتر برگشت مدار رادیاتور را نیز تمیز کرده و یک زمستان گرم و مطبوع را برای مصرف کننده تضمین میکند.

مطلب مرتبط :

چطور عمر پکیج را افزایش دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *