شوفاژ لطفی

09125641224

چطور عمر پکیج را افزایش دهیم؟

دستگاه پکیج که در سالهای اخیر و به واسطه وسعت آپارتمان نشینی و سطح توقع رفاه مشتری رو به افزایش است در قالب موتورخانه فشرده شده با نام علمی شوفاژ دیواری و نام مستعار پکیج در اختیار مردم قرار گرفته است .
عمر پکیج ارتباط مستقیمی با نحوه استفاده از آن دارد. اوایل که مشتری با طرز استفاده و عملکرد آن آشنایی کامل نداشت، با انجام دادن بعضی اشتباهات و نیز انجام ندادن برخی اصول باعث می شد که نتواند با آسایش از آن استفاده کند و گرمای مطبوع منزل و آبگرم آرامش بخشی را تجربه کند ولی با گسترش صنعت ساختمان سازی و نیاز وافر و ضروری مشتری این کمبود در سطح جامعه بوجود آمد که مردم برای استفاده بهینه از این وسیله رفاهی علم بکارگیری آن را نیز آموزش ببینند.
لذا بر آن شدیم تا با ذکر نکاتی چه حین نصب و چه در زمان مصرف بتوانیم سطح آموزشی و علمی افراد را بالا برده که هم عمر پکیج آنها طولانی شود و هم در فصل سرما ،گرمای مطلوب و آبگرم دلپذیری داشته باشند.

راه های افزایش عمر پکیج
راه های افزایش عمر پکیج

نکات مراقبت و افزایش عمر پکیج

1 . استفاده از محافظ برق

در زمان نصب پکیج وجود محافظ برق بر سر کابل برق دستگاه نیازی ضروری است تا زمانی که برق منطقه دچارافت فشار شد و یا قطع گردید و فرکانسهای مضر روی شبکه برق ایجاد شد به هنگام نصب ،برد دستگاه شامل این نوسانات نشده و خراب نشود.

2 .استفاده از شیلنگ های فلکسی

به هنگام نصب دستگاه از شیلنگ های فلکسی استفاده شود چون قطر داخلی شیلنگ بیشتر بوده و آب با فشار بیشتری از پکیج به سمت رادیاتور و بالعکس انتقال می یابد.

3 . فیلتر مگنتی مدار برگشت

زمان نصب پکیج وصل فیلتر مگنتی مدار برگشت بر سر پمپ الزامی است تا وقتی که مدار رادیاتور راه اندازی شد و بکار افتاد رسوبات داخل لوله های واحد مسکونی وارد این فیلتر شده و از ورود آن به پمپ پکیج جلوگیری کند و با بازکردن و تمیز کردن این فیلتر کمک به عمر پکیج می شود.

4 . شسشوی مدار رادیاتور

شسشوی مدار رادیاتور قبل از نصب پکیج نیز به عمر پکیج کمک میکند.

5. استفاده از کابینت محافظ مخصوص

اگر پکیج در تراس یا بالکن نصب شود بهتر است از کابینت محافظ مخصوص استفاده شود تا در فصل سرما متعلقات زیر دستگاه ،همچنین پمپ و بلوک های پکیج دچار یخ زدگی و شکستگی نشود.

6. فشار بار مناسب برای دستگاه

اولین و مهمترین عامل جهت طول عمر پکیج فشار بار مناسب برای دستگاه است و آن میزان آبی است که داخل پکیج قرار دارد و این عدد برای همه پکیج ها با برندهای مختلف و تمام فصول سال 150 یا 1/5 بار است.

تنظیم فشار - افزایش عمر پکیچ
تنظیم فشار – افزایش عمر پکیچ

7 . تنظیم دمای آب پکیج

تنظیم دمای آب پکیج قطعا” از عوامل بسیار مهم جهت طول عمرآن است چرا که مقدار دمای آب سبب میشود که مصرف کننده به تنهایی از آبگرم استفاده کند و چنانچه میزان دمای آب را به شدت زیاد کند در سرویسهای بهداشتی مانند حمام مجبور است از آب سرد برای ولرم شدن آن استفاده کند و این امر سبب میگردد فشار آبگرم کاهش یافته و دستگاه خاموش شود.هرچقدر دمای آبگرم را زیاد کنیم مبدل دستگاه برای گرم شدن آب به شعله و حرارت بیشتری نیاز دارد و همین امر باعث ایجاد رسوب بیشتری در مبدل شده و برای رفع این رسوب تکنسین از اسید استفاده کرده و یک لایه از داخل مبدل خورده شده ،دیواره آن نازکتر گشته وباعث سوراخ شدن مبدل و در نتیجه کاهش عمر پکیج میشود.

تنظیم دمای آب- افزایش عمر پکیچ
تنظیم دمای آب- افزایش عمر پکیچ

8 . باز گذاشتن شیرهای رادیاتور در طول سال

یکی از توصیه های تکنسین های تعمیر پکیج به مصرف کننده باز گذاشتن شیرهای رادیاتور در طول سال میباشد چرا که وقتی شیر رادیاتورها بسته باشد احتمال جمع شدن هوا دررادیاتور زیاد بوده و سبب سوراخ شدن آن میشود همچنین عمر پمپ پکیج کاهش می یابد.مصرف کننده در آغاز فصل سرما درجه رادیاتور را بالا می برد و چون شیر آنها بسته است آب به خوبی داخل مدار گرمایشی رادیاتور چرخش پیدا نمیکند و به پمپ فشار آورده و نیز دمای پکیج به سطح بالاتری رفته و خاموش میشود.

9 . انجام سرویسهای دوره ای

مهمترین عاملی که باعث میشود عمر پکیج زیاد شود و مصرف کننده سالهای متوالی از آن به بهترین نحو استفاده کند انجام سرویسهای دوره ای هر سال قبل از شروع فصل سرما است ،به این صورت که مصرف کننده با مرکز خدمات سرویس پکیج تماس گرفته و پس از تماس ، تکنسین به منزل ایشان مراجعه کرده و با سرویس قطعات، سشتوی مبدلها؛ سرویس فن ، سرویس شیرگاز، سرویس وریگلاژ پمپ ، شارژ منبع انبساط ، شستشوی مدار رادیاتورها، تعویض کارتریج سختی گیر باعث شده آبگرم فشار بهتری داشته باشد، تهویه پکیج خوب انجام شود ، پمپ به راحتی بتواند آب را بچرخاند ، رادیاتورهای گرمتری در منزل داشته باشد و با تعویض کارتریج از رسوب گرفن دستگاه جلوگیری شده و کیفیت اب مصرفی دو چندان شود.

برای سرویس و تعمیر پکیج در کرج ، می توانید با شوفاژ لطفی تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *